קניית דירה מקבלן

להלן כמה שלבים חשובים שיש להכיר מקרוב, רגע לפני שחותמים על חוזה רכישה של דירה מקבלן. קבלנים רבים, עוד באתר המכירות מחתימים את הרוכשים על זיכיון דברים שמהווה חוזה לכל דבר וכרוך בהפקדת פיקדון כספי במזומן. בחוזה יש לציין בבירור כי אם הרוכש יבקש לחזור מהחלטתו לרכוש את הדירה בתוך פרק זמן סביר מתאריך החתימה על החוזה, או במקרים של אי הסכמות משפטיות, הפיקדון יוחזר לרוכש במלואו ללא קנסות. גם אם הדירה נרכשה יש להפחית את הפיקדון ממחיר הדירה או לקבלו בחזרה, תהליך קניית דירה מקבלן לעיתים מסורבל ואיינו יודעים בוודאות את התשלום הסופי עבור הנכס לכן מומלץ שיהיה לצידכם עורך דין מקרקעין שיבדוק עבורכם את כל הסעיפים ויגן במידת הצורך.

מה חשוב לבדוק אודות הקבלן והפרויקט?

יש לבדוק את זכאות הקבלן לבנות על הקרקע את הפרויקט המיוחל. יש לבדוק נסח טאבו אם זו אדמה פרטית. את הנוסח אפשר לקנות בעלות של עשרה שקלים בלבד באתר משרד המשפטים. יש לבדוק אישור זכויות או חוזה חכירה מהמנהל אם מדובר באדמת מנהל מקרקעי ישראל. יש לוודא כי הקבלן רשום בפנקס הקבלנים הרשומים וביכולתו לבנות את מספר הקומות שמתעתדות להיבנות בפרויקט. יש לוודא כי הפרויקט לא משועבד ולא חלים עליו צווי מניעה, עיקולים, הליכים משפטיים וכדומה.

בנק מלווה והסדרי תשלומים

יש לברר האם לפרויקט יש בנק מלווה. על פי חוק המכר חל איסור להפקיד ישירות כספים אל חשבון הקבלן או מישהו מטעמו. החוזה צריך לכלול סעיף שכל תמורה או חלק ממנה תופקד על ידי שוברי תשלום בלבד ישירות לחשבון הבנק המלווה. הרוכש זכאי עבור כל תשלום ועל פי החוק לקבל ערבות בנקאית תוך 14 ימים מתאריך שבו הוא שילם. על הקבלן חלות עלויות הערבות הבנקאית. יש להביא בחשבון שרצוי תמיד לשלם כמה שפחות ולברר מהי חלוקת התשלומים לפי התקדמות הבנייה.

הערת אזהרה

הערת אזהרה היא הערה שרושמים בטאבו על הזכויות של הקבלן בקרקע, והיא מזהירה כי הקבלן חתם על חוזה בהתייחס לדירתכם ועל ידי כך מונעת עסקאות סותרות וכפולות של הקבלן. ולבסוף חשוב לקרוא היטב את המפרט הטכני, מה מקבלים בתמורה לעלות הדירה ועל מה בכלל משלמים.

יש לכם שאלה? בעיה? מלאו פרטים ומיד נחזור:
הייעוץ עלינו!